Zakończyły się eksperckie oceny zgłoszeń do 3. edycji konkursu PR Wings 2023. Jurorzy zdecydowali o zakwalifikowaniu do II etapu kilkudziesięciu projektów. Teraz w drodze kolejnego głosowania wybiorą zwycięzców, którzy o swojej wygranej dowiedzą się 8 listopada br. podczas uroczystej gali w Warszawie. Tego dnia poznamy również laureata Nagrody Specjalnej SAPR wybranego przez przedstawicieli agencji członkowskich stowarzyszenia spośród wszystkich projektów zgłoszonych do konkursu.
Konkurs PR Wings promuje profesjonalne, etyczne oraz wyróżniające się praktyki w zakresie public relations i komunikacji, a jego celem jest doskonalenie rynku usług PR w Polsce. Jury tegorocznej edycji tworzy 61 niezależnych ekspertówcieszących się autorytetem oraz wszechstronnym dorobkiem z dziedziny komunikacji, reprezentujących m.in. przedsiębiorstwa, instytucje, środowiska naukowe, organizacje branżowe i biznesowe, a także te działające w trzecim sektorze. Kapituła zakończyła pierwszy etap oceny projektów zrealizowanych w 2022 r. Zgłoszenia nadsyłały podmioty z całej Polski – firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, urzędy oraz instytucje publiczne, NGOsy i samorządy.
W kolejnym – II etapie głosowania jurorzy wybiorą laureatów, którzy otrzymają statuetkę PR Wings. Obejmują one nie tylko działania w kluczowych obszarach public relations np. PR produktowy, korporacyjny, komunikacja kryzysowa lub ESG+CSR, ale też zjawiska tj. PR-owa Innowacja Roku (kampania nowej generacji) czy Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR).
– Poziom tegorocznych zgłoszeń był bardzo wysoki, a ich różnorodność zaskakująca. Po pierwszym etapie głosowania można śmiało powiedzieć, że nasza rodzima branża zmierza w dobrym kierunku. Projekty, które ocenialiśmy, stanowią odzwierciedlenie zmian zachodzących w komunikacji i cieszą, tym bardziej że najpopularniejszą kategorią spośród tegorocznych zgłoszeń było ESG i CSR. To ważne, że organizacje na co dzień odpowiadające za tworzenie strategii komunikacyjnych przyczyniają się do promowania dobrych, etycznych i ekologicznych praktyk oraz odpowiedzialnego biznesu – mówi Wojtek Jabczyński, przewodniczący Jury, rzecznik Orange Polska.
Kolejny raz wyłoniony zostanie także laureat Nagrody Specjalnej SAPR. W specjalnym trybie głosowania wybrany zostanie jeden projekt spośród wszystkich nadesłanych. Decyzję podejmą eksperci PR reprezentujący agencje zrzeszone w SAPR. Nagroda Specjalna SAPR to szczególne wyróżnienie, bo przyznaje je różnorodna społeczność praktyków z dziedziny komunikacji.
Wyróżnikiem i wartością konkursu jest etapowy, obiektywny proces oceny, a także przejrzyste zasady, zgodnie z którymi analiza każdego ze zgłoszeń przebiega w sposób indywidualny – jurorzy nie mają ze sobą kontaktu w trakcie głosowania, a cały proces odbywa się wyłącznie online i pod nadzorem Audytora – kancelarii prawnej Osborne Clark.
Finałowa gala odbędzie się 8 listopada br., w hotelu Bellotto w Warszawie.
PR Wings 2023 – wyniki I etapu Konkursu (kolejność alfabetyczna w kategoriach)
- Public Affairs i Lobbying
- Inwestycje w kryzysie – SINOVA (SARIA Polska) (Exacto i SARIA Polska)
- Odwołuję, nie blokuję (Centrum Medyczne CMP)
- Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)
- PR Korporacyjny
- MOGĘ – komunikacja wartości Banku BNP Paribas (BNP Paribas Bank Polska)
- Rebranding VeloBanku (VeloBank S.A.)
- Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)
- PR innowacja roku
- Tylko dwa słowa (Compass PR i Roche Polska)
- PR produktowy
- Kampania BBC Earth „Zjawiskowa Ziemia” (Garden of Words Group)
- Trzeba mieć siłę, żeby być innym, ale warto (Partner of Promotion)
- Twoje spojrzenie ma znaczenie (Catchers)
- ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny
- Alkohol i samochód? To się nie rymuje! (V&P)
- UnMute – Głośniej niż decybele (LABCON I Polski Związek Głuchych)
- Zanim Ciebie Zabraknie (PR Inspiration i Fundacja Lęborskie Hospicjum Stacjonarne)
- Komunikacja kryzysowa
- Jak powstrzymać paraliż polskiego nieba? (Public Dialog i Glaubicz Garwolińska Consultants)
- Inwestycje w kryzysie – SINOVA (SARIA Polska) (Exacto i SARIA Polska)
- Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
- Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą (Monday Group i Intel)
- Profil marki NORGIPS na platformie Facebook (Grupa PRC Holding)
- Prowadzę, jestem trzeźwy (Imago Public Relations)
- Angażujący event
- Future Builders (ALUPROF SA)
- GOtech Week (BNP Paribas Bank Polska)
- Kampania BBC Earth „Zjawiskowa Ziemia” (Garden of Words Group)
- Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
- Kampania społeczna „Szanuj siebie” (No Fluff Jobs)
- Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie (Targi w Krakowie)
- Ogarniam finanse. Edukacja finansowa zadłużonych konsumentów (Intrum i Lightscape)
- Komunikacja Business to Business
- Akademia Agrihandler – pionierski projekt wsparcia rolników (N42 i AGRIHANDLER)
- Docenisz, gdy wycenisz – jak mówić o luce ubezpieczeniowej? (Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group)
- Smart City od Orange (Icon Strategies i Orange Polska)
- Efektywność roku
- Kampania BBC Earth „Zjawiskowa Ziemia” (Garden of Words Group)
- Smart City od Orange (Icon Strategies i Orange Polska)
- Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)
- Nagroda specjalna SAPR
- Alkohol i samochód? To się nie rymuje! (V&P)
- Odwołuję, nie blokuję (Centrum Medyczne CMP)
- Wyjaśnianie Polskiego Ładu (Grant Thornton)